Heb je je niche helder?
Heb je je doelgroep of je ideale klant helder?

Dan is het voor jou veel makkelijker om nieuwe klanten aan te trekken. Het effect van mond-tot-mond reclame is veel groter. Je messaging wordt duidelijker en makkelijker. De effectiviteit van je leadmagnet wordt beter én de conversie van je strategie sessies gaat omhoog!

Luister via je favoriete app: iTunes/Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Google Podcast

Shownotes

In de aflevering van deze week:

  • We krijgen heel vaak de vraag: “Wat is het verschil tussen een niche en een doelgroep of een ideale klant.”.
  • Vaak hoor je business coaches praten over een niche maar wat is dat nou? En waarom is het belangrijk om het verschil te weten tussen de begrippen?
  • Niche komt uit het Frans en betekent ‘nis’ of ‘hoekje’. Vergelijkbaar het met een hoekje in de boekwinkel. Daar heb je hoekjes voor de kookboeken, voor fictie, voor non-fictie, engelse romans, hobby etc.
  • Dus als jij een boek zou schrijven over de methode waar jij mee werkt, het voertuig, de manier waarmee je je mensen van A (probleem) naar B (oplossing) helpt, in welk hoekje zou jouw boek dan staan? Dat is je niche. Jouw specialiteit. Je bedrijf begint dus met je niche, daar heb je waarschijnlijk ook een opleiding in gedaan. 
  • Daarna ga je kijken; wie wil ik specifiek helpen met die niche (aanbod). Iedereen? Iedereen die van A (pijn/probleem) naar B (oplossing/resultaat) geholpen kan worden met mijn voertuig (je niche)? Of een deel daarvan? En wat is de gedachtegang van die groep? Hoe gedragen ze zich? Wat zijn hun wensen? Dat is je doelgroep / ideale klantengroep.
  • In de podcast noemen we een aantal top niches in de markt van wellness en gezondheid en hoe je die verder kan vernauwen of kan verbreden (wat dus niet aan te raden is). 
  • Wie denk jij dat het makkelijker heeft in het aantrekken van nieuwe klanten?
  • Wie het grootste effect heeft van mond-tot-mond reclame (omdat het veel makkelijker uit te leggen is)?
  • Wie beter is in zijn/haar messaging (dus waar moet ik over schrijven)? 
  • Wie de meeste effectiviteit (dus conversie) haalt uit een leadmagnet? 
  • Wie de hoogste conversie heeft in strategie sessies?
  • Die ondernemer die een heldere niche en daarna een heldere ideale klant heeft gekozen natuurlijk!
  • Vaak vinden mensen dat heel moeilijk, dat kiezen. Omdat ze niet mensen willen buitensluiten. Maar daar maak je het jezelf juist moeilijk mee. Het kost veel meer tijd en energie.
  • Hoe kies je nou zo’n niche en doelgroep? Hoe kies je een goede (goed betalende) niche?

Vind je deze aflevering inspirerend? > Deel het dan met je vrienden!

Abonneren, beoordelen en recensie schrijven in Apple Podcasts

“Wat een super podcast! Ik ben zo blij met de inzichten en tips die ik van Jeanine en Miranda heb gekregen!” >> Ben jij het hiermee eens? Zou je ons dan ook een rating en een review willen geven? Hierdoor kunnen wij weer makkelijker andere mensen bereiken die – net als jij – willen groeien als persoon én in hun Body & Mind Business. Hoe doe je dat? Heel eenvoudig! Klik hier, scroll helemaal naar beneden (naar ‘Beoordelingen en recensies’), tik op 5 sterren, selecteer daarna ‘Schrijf recensie’ en laat ons daar weten wat je het meest enthousiast over bent in deze aflevering!

En, als je dat niet hebt gedaan, abonneer je dan ook meteen. Zo mis je nooit meer een aflevering, een freebie of een oefening! Abonneer je nu hier!